vineri, 13 aprilie 2012

Carrara si Marina di Carrara

Marina di Carrara

In 2004 am iesit pentru prima data din Romania. Ma duceam la bunica mea care lucra pe vremea aceea acolo. Tin minte aproape totul (in cele mai mici detalii). Ce haine aveam, traseul urmat pentru a ajunge acolo, mirosurile (pe astea le tin minte inevitabil), locurile si in special oamenii. 
Prima impresie asupra Italiei a fost una extrem de favorabila, avand in vedere "the warm wellcome" si distractia de care am avut parte.

Cicada in floare

Unul din primele lucruri ce m-au impresionat inca de cand am ajuns in zona a fost flora. Plante foarte mari, palmieri, maslini si alte astfel de specimene din climatul mediteranean. Mirosul florilor (era vara cand am fost eu) era imbietor. Un picnic intr-un parc de acolo este un mod extrem de placut in  care poti petrece o dupa-amiaza lenesa.

Lasand asta la o parte si avand in vedere ca zona este una recunoscuta pentru marmura sa de culoare alba sau gri-albastruie, ambele de o calitate exceptionala, as sugera o excursie la carierele de marmura. 
Apropo de asta, Marina di Carrara mi s-a parut locatia perfecta pentru pensionare: imbina muntele cu marea si verile calde cu iernile reci! Idilic din punctul meu de vedere.

Plaja din Marina di Carrara


Intr-una din zilele urmatoare am fost si la plaja. Din nou o premiera pentru mine, eu fiind singura fata din tara noastra ce a ajuns pentru prima data la mare, dar in afara tarii. Ce pot sa zic, nu am vazut litoralul romanesc, dar l-am vazut pe cel italian.
Privind in retrospectiva pot sa fac o comparatie atat cu cel romanesc cat si cu cel spaniol. E undeva intre. La momentul respectiv imi amintesc ca m-a impresionat. Este mult pietris, atat pe plaja cat si in apa, lucru bun pentru ca nu se lipeste tot nisipul de tine, dar rau pentru picioarele mele sensibile ce nu suporta prea bine pietrele.

Eu la mare, pentru prima data

Revenind insa la Carrara, trebuia sa merg in "recunoastere" si cu bunica, astfel am ajuns sa vad Domul, sa cunosc o multime (si cand spun o multime, chiar ma refer la o gramada de oameni) de romani de acolo si sa circul cu mijloacele de transport in comun. Ce pot sa spun e ca suntem mult in urma. Chiar si acum. Italia si Spania ne bat rau la capitolul asta!

Domul din Carrara
 
Iar pentru ca mi-am facut o multime de prieteni (asta ca sa demontez mitul romanului ostracizat de italieni) am ajuns si sa experimentez viata de noapte din zona, mai exact din Massa! My favourite thing as usual!
Nu mai stiu cum se numeste clubul la care am fost (si sincer imi pare extrem de rau), dar tin minte ca a fost una din cele mai tari iesiri in club din viata mea. Clubul era impartit pe sectiuni, cred ca erau vreo 5, cu diferite stiluri de muzica, unele in aer liber altele nu, unele cu tunuri de spuma sau cu "dusuri" de apa, altele cu animatori si animatoare, astfel incat era imposibil sa nu gasesti macar o portiune care sa-ti placa (eu am facut senzatie cunoscand versurile de la O-zone - Dragostea din Tei, melodia facand valuri pe acolo atunci).
In alta seara am ajuns la un concert al trupei Le Vibrazzioni (despre care am scris aici). Din nou pot spune clar ca este mare diferenta intre atmosfera de la un concert ce are loc acolo, fata de unul ce are loc aici. 

Luna Parc


Si pentru ca nimic nu se compara cu o zi in parcul de distractii, normal ca trebuia sa-mi testez curajul si sa merg in Luna Parc (de 3 ori chiar, in zile diferite - I know I'm an adrenaline junkie)!
Recomand sa mergeti, si daca vreti sa simtiti cu adevarat o "injectie" de adrenalina, sa incercati barca! Nu ma intrebati ce e (sau daca mai exista), stiu doar ca e cel mai tare "ride" de acolo!

Carrara

Ce e bine sa mai stiti legat de Carrara este ca face parte din provincia Massa-Carrara, din regiunea Toscana. Da, acea regiune despre care s-a facut un film ce mie imi place mult -  Under the Tuscan Sun.
Drept urmare, daca va plac peisajele din film, merita sa vizitati Carrara. 
Exista in istorie si cateva personaje notabile ce provin din aceasta regiune, cum ar fi Francesca Piccinini (jucatoare de volei), Pietro Alessandro Guglielmi (muzician) sau Andrea Calamech (sculptor).

Asadar...Enjoy Carrara!  

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Online Project management