duminică, 29 iulie 2012

Lagaan (2001)



Filme indiene... You didn't think you'll see the day, right? Ei bine, trebuie sa recunosc ca Lagaan e filmul meu indian preferat! L-am vazut pentru prima data prin 2005 pe HBO, si am stat lipita efectiv in fata televizorului pana la final. L-am revazut apoi pe internet acum vreo 3 ani. Apoi s-a pierdut pe undeva prin mintea mea.



Asta pana cand am iesit weekend-ul trecut cu un prieten in Krishna Caffe. Si tot vorbind despre India, si ascultand muzica orientala mi-am adus aminte ca imi placea la un moment dat un film indian enorm de mult. Stiam despre ce era vorba in firul actiunii, stiam si cum aratau actorii dar nu-mi mai aduceam aminte nicicum cum se numea sau cum se numeau actorii. Dar noroc cu internetul asta care ne ajuta sa gasim orice! Dand o cautare la filme indiene am dat si peste numele indelung dorit - Lagaan! 
Si da, este un film pe care il recomand cu drag caci atat actiunea cat si muzica din el sunt exceptionale. Nu, nu este genul de muzica clasica ce se regaseste in 97% din filmele indiene. Este ceva pe care chiar poti dansa, sau ceva ce poate fi cantat! E minunat as putea spune.



Actiunea se refera la un mic satuc din vestul Indiei, caruia ii este cerut un bir (lagaan) cu mult peste puterile de productie ale localnicilor. Birul este bineinteles solicitat de catre englezi, care ocupasera pamantul. Un capitan al armatei englezilor insa face un pariu cu unul dintre sateni, ca daca castiga un meci de Cricket impotriva lor, sa nu mai plateasca lagaan timp de 3 ani. Finalul va las pe voi sa-l descoperiti. Nu este insa atat de simplu de ghicit pe cat ar parea. Actiunea cuprinde si scene de sport, de dragoste, de tensiune si religioase.



Pot spune ca din acest film am invatat cate ceva din viata in India (spre exemplu despre Krishna si Radha), dar si despre istoria colonizarii acestei tari. Revenind insa la film, distributia suna cam asa: Aamir Khan - in rolul lui Bhuvan si  Gracy Singh - in rolul frumoasei Gauri.

Rachel Shelley - as Elisabeth Russel (sotia capitanului Russel)

Directorul filmului, Ashutosh Gowariker, a facut o treaba excelenta daca ma intrebati pe mine, atat cu coloana sonora a filmului cat si cu proportia dintre actiunea propriu zisa si partea muzicala. De altfel filmul a fost, datorita acestui raport bun, nominalizat si la prestigioasa decernare a premiilor Oscar.
Pe o scara de la 1 la 10, as acorda 9,7!

Trailer:


Bonus - My favourite songs:




Din pacate nu v-as putea recomanda un site anume unde poate fi vazut filmul. Sugerez mai degraba sa-l scoateti de pe net (caci de cumparat nu imi imaginez de unde ar putea fi cumparat cu subtitrare in romana). Eu l-am revazut pe Trilulilu, insa lipsesc parti si e frustrant. Credeti-ma insa ca merita sa-l descarcati si sa-l vedeti cap coada odata macar!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Online Project management