marți, 31 ianuarie 2012

Cum sa fim fericiti in cuplu (Intre fidelitate si infidelitate) - Dr. Gerard Leleu



Am reusit sa termin printre picatele si cartea Doctorului Gerard Leleu, "Cum sa fim fericiti in cuplu". Initial mi s-a parut funny, apoi aprofundand lectura am ajuns sa iau in considerare tot ceea ce spune despre relatii, despre fidelitate si infidelitate, despre reactii, despre personalitati si despre tot ceea ce inseamna un cuplu. 
Mi s-a parut extrem de interesanta parerea sa despre starea de indragostit, si modul in care o persoana indragostita isi vede partenera/ul, idealizat. Si in acelasi timp, la fel de interesant mi s-a parut si faptul ca intr-adevar se pare ca exista la un moment dat o "racire" a relatiei, sau ma rog, o doza de realitate care urmeaza starii de indragostit, cand incepi sa vezi cum este de fapt persoana de langa tine, ce defecte are si ce calitati reale. Si desi starea de reverie data de revarsarea dragostei nu dureaza mai mult de 317 zile, nu inseamna ca de atunci incolo relatia s-a terminat, si nici ca partenerul e cu totul altul, ci inseamna ca de atunci incepe adevarata relatie. Cea cu ajunsuri si neajunsuri, cea in care fiecare se adapteaza la nevoile celuilalt, cea in care apar compromisurile dar si in care pot aparea infidelitatile sau despartirile. 
As vrea sa va pot spune totul despre carte insa sunt atat de multe lucruri incat trebuie s-o cititi personal ca sa vedeti care vi se potrivesc si in care momente va identificati cu ceea ce spune autorul. M-a ajutat cartea sa fiu mai fericita in cuplu? More or less, cum ar spune englezul. M-a ajutat intr-adevar in primul rand sa ma inteleg mai bine pe mine insumi, apoi in momentele in care am aplicat ceea ce recomanda Leleu, intr-adevar a functionat si relatia a mers ok. Insa bineinteles, ca in orice altceva este nevoie de constanta in aplicarea celor spuse, si in special e nevoie de introspectie multa pentru a vedea punctele in care gresesti tu, si pe care ar trebui sa le corectezi. Cum spune Dr. Gerard - sa faci un travaliu asupra propriei persoane. 
Mie mi-a placut, am citit din ea in fiecare zi, nu pot spune ca m-am plicitisit vreo clipa, poate si pentru faptul ca este o carte de psihologie practica, domeniu care intotdeauna m-a fascinat.

Citate:

-"Nu puneti niciodata sare pe rana. Cu alte cuvinte, nu va mai torturati: interziceti-va in mod absolut sa cautati indicii cotrobaind prin genti, portofele, saci, sacose, sertare, dulapuri etc. Nu inseamna sa faceti pe strutul, ci inseamna sa va respectati, sa va protejati de suferinte inutile (ceea ce nu stii nu te face sa suferi), sa nu va lasati prada unor reactii catastrofice care ar inrautati situatia."

- "Se trece astfel de la idealizare la autenticitate: noi iubim o fiinta ideala, fictiva, construita pe baza miturilor si nevoilor noatre personale ale caror calitati le exageram si ale caror defecte le estompam; de acum inainte, vom iubi persoana asa cum este ea, inclusiv cu lipsurile si defectele sale, dar care este in orice caz, perfectibila."



-"Am facut alegerea sa ma aliez cu tine si ma angajez sa traiesc cu tine timpul vietii mele terestre, sa fac din aceasta alianta un mijloc prin care constiinta mea sa progreseze, fiecare in sine si unul cu celalalt, de a face din aceasta relatie o co-creare permanenta si de a realiza proiecte comune".


Cartea poate fi cumparata de AICI cu numai 25 lei.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Online Project management